افزایش بهره وری سازمان ها با تفن ویپ چگونه ممکن است؟
نوشته شده توسط : admin

باید بگویم خیر. هر مشکلی را راه حلی است. برای رفع این مشکل تلفن های ویپ به دنیای فناوری پاگذاشت. شما از طریق این تلفن ها می توانید به راحتی در سازمان در بستر شبکه ارتباط برقرار کنید.

ویپ چیست؟

ویپvoipیعنی انتقال صدا روی بستر شبکه voice over ip.در سیستم ویپ،صوت که میتوان ان را به صورت انالوگ انتقال به امواج و سیم مسی الکتریکی داد ان را به صفر ویک مبدل می کند و به صورت دیجیتال در بستر شبکه منتقل کرده.توضیح اینکه  صوت به توسط micگوشی به موج الکتریکی تبدیل گردیده و انگاه به کمک گوشی تلفن ویپ به صوت دیجیتال تبدیل میشود واین دیتای دیجیتال در شبکه سرور ویپ یا سانترال وابسته دبه شبکه ارسال میگردد.سانترال ویپ بعد از تشخیص مقصد دیتا را به گوشی ویپ مقصد یا گیتوی ویپ که به خط شهری اتصال دارد ارسال می کند و در مرحله ی نهایی در مقصد گیتوی یا گوشی ویپ دیتا را به امواج الکتریکی مبدل میکند و دوباره به صدای انالوگ تبدیل میشود. در واقع ویپ صدا را از طریق شبکه ی اینترنت به صورت بسته های اطلاعاتی با کیفیت بالا نسبت به تلفنهای سنتی متصل می کند. در تلفنهای ویپ مدیریت سیستم، کنترل ،تنظیم و تغییرات در سیستم به صورت اسان انجام میگیرد وتماما از طریق کنترل از راه دور انجام می شود بدون  حضور فیزیکی و با یک ریموت کارشناسی یک سیستم تلفن ویپ قابل انجام بوده در صورتی که تلفنهای قدیمی دارای سیستم های کاربری پیچیده ای هستند که معمولا تنها برای استفاده ی کارشناسان طراحی گردیده و به علت پیچیدگی تنظیمات باید حضور فیزیکی و کارشناسانه داشته باشند.

منبع:چرا تلفن ویپ از الزامات هر سازمانی است

یکی از خدمات پشتیبانی شبکه حفظ و نگهداری شبکه است. هدف اصلی در این بخش از خدمات پشتیبانی شبکه نگهداری از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شبکه است. به عبارت دیگر پشتیبانی شبکه پشتیبانی با رعایت اصول استانداردها می باشد.

در این بخش پشتیبانی شبکه باید کلیه تجهیزات شبکه شبکه مانند کامپیوترها، سرورها، روترها، مودم ها و ... به همراه تجهیزات پسیو و زیر ساختی ( کابل، داکت، کیستون ها، رک و...) به صورت کامل مستندسازی و نقشه شبکه به همراه جزئیات تجهیزات در آن مشخص گردد.

حفظ و نگهداری شبکه ها یکی از کارهای مهمی است که در بخش پشتیبانی شبکه ها باید انجام شود. زیرا اطلاعات مکتوب شده و یا به اصطلاح شبکه ای داکیومنت سازی شده از شبکه بسیار مهم و حائز اهمیت است مخصوصا در شبکه های بزرگ در سازمان های بزرگ.چرا که این اطلاعات مکتوب شده در حل مشکلات و رفع ایرادات به مدیران شبکه و کارشناسان پشتیبانی به شدت کمک می کند. داشتن اطلاعات شبکه به صورت مکتوب می‌تواند یک آگاهی نسبی از وضعیت شبکه را برای صاحبان کسب و کار فراهم کند.

به جرأت می‌توان گفت که نداشتن اطلاعات مستندسازی شده از شبکه، یکی از معضلات بزرگ شرکت‌ها در بحث پشتیبانی از شبکه می‌باشد. هرچه قدر وسعت و جزئیات شبکه بیشتر باشد نیاز به این اسناد بیشتر احساس می‌گردد. در شبکه‌های بزرگ نداشتن چنین اطلاعاتی می‌تواند موجب هدر رفتن روزها و حتی ماه‌ها زمان و انرژی شود و هزینه‌های زیادی را تحمیل کند.

منبع: چرا به پشتیبانی شبکه کامپیوتری نیاز داریم ؟

اشتراک گذاری اطلاعات و منابع نرم افزاری

هر روز کارمندان شما فرآیند های مختلفی را در سازمان انجام می دهند که نتایج مختلفی را دارد این نتایج معمولا به صورت یک سری اطلاعات و داده است. شما باید این نتایج را روزانه شیر کنید. آیا به نظر شما بدون داشتن شبکه امکان پذیر است؟

 هدف اصلی و مهم ترین مزیت شبکه های کامپیوتری اشتراک گذاری اطلاعات و  امکانات نرم افزاری است . در یک شبکه کامپیوتری ، افراد می توانند خیلی راحت فایل ها ، پوشه ها و حتی نرم افزار ها شون رو به اشتراک بگذارند . درست یادمه سال های خیلی قبل ( حدود 20 سال پیش ) به خاطردارم اگر سازمانی می خواست برای نمایندگی خودش یک سری اطلاعات را بفرستد باید حتما آن ها را پست می کرد اما الان می تواند به لطف شبکه کامپیوتری فقط با چند کلیک ساده این داده ها را ارسال کنند.

 

اشتراک گذاری منابع سخت افزاری

اما یکی دیگر از مزیت هایی که باعث می شود شبکه ها بهره وری سازمان شما را بالا ببرند این است که اعضای یک شبکه کامپیوتری می توانند حتی منابع سخت افزاری رو هم به طور مشترک استفاده کنند . یک مثال خیلی ساده که بخواهیم در این جا بزنیم استفاده از پرینت ها در سازمان ها است. آیا در یک سازمان همه کنار میزشان یک پرینتر مجزا دارند؟ خیر آن ها همگی از یک پرینتر استفاده می کنند. یعنی هر کسی که در آن شبکه باشد می تواند برای پرینتر فایلی رو ارسال کند تا چاپ بگیرد . اشتراک گذاری منابع سخت افزاری و لوازم جانبی کامپیوتر ، هزینه های یک مجموعه رو به طور چشمگیری کاهش می دهد و در این جا است که تازه شما می فهمید که با همین یک مزیت می توانید چقدر هزینه های سازمان را کم کنید.

صرفه جویی در زمان :

یکی از گزینه هایی که می تواند باعث بهره وری سازمان شما شود این است که فرآیند های کاری شما در کمترین زمان انجام ممکن و با بهترین کیفیت انجام شود. در این صورت شما به موقع می توانید تمامی کارهای سازمان خود را پیش ببرید. پس صرفه جویی در زمان برای بالا بردن بهره وری سازمان بسیار حائز اهمیت است.

تا قبل از اینکه اینترنت به وجود بیاید ، خیلی از مرسولات نرم افزاری هم به صورت فیزیکی ارسال میشد . برای مثال میتوان  گفت عکس یک نوع ماهیت نرم افزاری است . یعنی ممکن است که از یک عکس  در قالب یک فایل در کامیپوتر ، تبلت و موبایل استفاده کرد . بنابراین نیازی نیست حتما روی کاغذ چاپ شده و به صورت فیزیکی ارسال شود. شبکه کامپیوتری تمام محتوا و مدیا هایی که ماهیت نرم افزاری دارند ( مثل نامه ، عکس ، صوت ، ویدیو و … ) را از طریق شبکه ارسال میکند . این مسئله از دو جهت میتواند موجب صرفه جویی در زمان شود . اول اینکه خود شبکه های کامپیوتری بر اساس سیگنال کار میکنند .  بنابراین بسته مورد نظر خیلی زود به مقصد میرسد و از طرفی دیگر ترافیک اداره پست تا حد بسیار چشمگیری کاهش پیدا میکند و نهایتا باعث میشود تا ارسال مرسولات فیزیکی ( مثل لباس ) خیلی سریع تر انجام شود

منبع: افزایش بهره وری سازمان با این چند فاکتور

 




:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: